Program

Ebusiness Symposium

InterContinental Budapest, 2008. április 8.

09.00 – 09.55 Regisztráció, reggeli
10.00 – 10.30 A helyzet jobb mint gondolnánk: Az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon. - Gerentsér Imre (újmédiadivízió-igazgató, Sanoma Budapest Zrt.)
10.30 - 11.05 eDigital
Nincs még egy olyan ország Európában, ahol az öreg kontinens két meghatározó műszaki cikk kiskereskedelmi lánca, a Media Markt és az Electroworld egyszerre van jelen. Márpedig a mondás szerint, ahol az elefántok táncolnak, ott nem sok fű nő. Van azonban egy hazai online vállalkozás, amelynek már a puszta piaci jelenléte is rácáfol a mondásokra. De vajon hogyan sikerült gyökeret eresztenie, sőt növekednie egy ilyen helyzetben? Mit tudhat egy ilyen vállalkozás, amit a multik nem?– Várkonyi Balázs (ügyvezető igazgató, Extreme Digital Kft)
kérdez: Mihálovits András (szerkesztő, Milliók reggelire, RadioCafé 98.6)
11.05 – 11.35 „A holnap szoftverélménye” – Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége? Hogyan alakulnak át a szoftvertechnológiai platformok? Hogyan válik meghatározóvá a User Experience ebben a világban? – Csiszár Dénes (webstratégiai tanácsadó, Microsoft Magyarország)
11.35 – 11.55 Kávészünet
11.55 – 12.20 Online alkalmazások e-üzleti használhatósága a PC-s szoftverek kiváltásával. – Schneider Henrik (tanácsadó, Stepchange Kft.)
12.20 – 12.45 E-kommunikáció - okosabbak leszünk tőle? - A vállalatok ma sokféle elektronikus eszközt használhatnak fel az ügyfeleikkel való kommunikálásra. Ezeket az eszközöket az ügyfelek is használják egymás között: beszélgetnek egymással, társalognak, eszmét cserélnek, tanácsokat adnak egymásnak, rábeszélik a másikat valamire, vagy éppen lebeszélik valamiről. A kommunikáció korlátlan, elvileg bárki elérhet bárkit. A vállalatnak nemcsak arra kell vigyáznia, hogy mit mond magáról, hanem hogy mások mit mondanak róla, milyen információk, hírek, tanácsok, vélemények keringenek róla a sokszereplős kapcsolati hálózatokon. Vajon mit tudunk ezekről a hálózatokról? Milyen szabályosságok figyelhetők meg a kommunikációban? Jobb döntések születnek akkor, ha az emberek kommunikálnak egymással? Kiegyenlítik vagy felerősítik egymást a pozitív és a negatív vélemények? Közelebb kerülnek egymáshoz az emberek, vagy épp ellenkezőleg, eltávolodnak egymástól? – Bőgel György (CEU Business School)
12.45 – 13.55 Ebéd
13.55 – 14.15 Az értékek mértéke– a magyarországi e-kereskedelem számokban Az előadás betekintést nyújt az e-gazdaság „mérőszámaiba”: hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? – Kis Gergely (ügyvezető igazgató, GKIenet)
14.15 – 14.50 Ár-összehasonlító site-ok kerekasztala – Mi az üzleti modell?
hol az üzlet az árösszehasonlításban? Hol az üzlet, ha nincs vásárlás? Szerkesztőségi etika vs. hirdetői nyomás. Mikor indul be igazán a piac? – Birkás Dávid (főszerkesztő, kirakat.hu), Nagy Attila (depo.hu, ügyvezető igazgató), Répás Róbert (projekt menedzser, marketline.hu)
Moderátor: Kántor Endre (szerkesztő, Milliók reggelire, RadioCafé 98.6)
14.50 – 15.10 Kávészünet
15.10 – 15.40 Online aukciók: kiaknázatlan B2C lehetőségek Az aukciós honlapok előnyei vállaltok számára. Kulcsrakész webáruház és többszázezer látogató szinte azonnal. B2C aukciók Magyarországon és külföldön. – Dobra Péter (vezető szerkesztő, teszvesz.hu)
15.40 – 16.15 Hagyományos könyvvásárlás vs. online könyvvásárlás. Miért nyit online üzletet egy könyvkereskedő? Mennyire árérzékenyek az olvasni vágyók? Nem tartanak-e attól, hogy a könyvesboltok bemutatótermekké vállnak, mert könyvet mindenki online rendel majd? A hálózatfejlesztés komoly beruházásokkal jár kitermelhető-e ez a könyv eladásokból? Mekkora verseny dúl a piaci szereplők között? Az árak vagy a szolgáltatások versengenek-e? Vége lehet-e a Gutenberg galaxisnak? – Dietrich Tamás (vezérigazgató, Bookline.hu), Matyi Dezső (vezérigazgató, Alexandra könyváruház)
Moderátor: Mihálovits András (szerkesztő, Milliók reggelire, RadioCafé)
16.15 – 16.40 Az e-business egyik pillére: az elektronikus fizetés- Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Milyen kockázatokkal kell számolnunk? Kik a fizetési folyamat szereplői és kik a kockázat viselői? Hogy vonatkozik mindez az elektronikus kereskedőkre? Mik a magyar elektronikus fizetési piac jellemzői? Miért vagyunk komparatív hátrányban? Milyen tendenciákkal, trendekkel jellemezhetők a külföldi piacok az elektronikus fizetési szolgáltatások szempontjából? Milyen lehetőségeink vannak Magyarországon? - Imre Zsombor (partner, eBit)
16.40 – 16.55 Kávészünet
16.55 – 17.30 Fogyasztói szolgáltatók piaca, internetes kereskedelem. Védelem a phishing korában - hogyan lehet megelőzni? Mennyire biztonságos? Fogyasztóvédelem - ki tartozik felelősséggel? Transzparencia és szankciók. Milyen hatással vannak az egyes online üzletágakra az összehasonlító (aggregátor) portálok és mire számíthatunk az aggregátoroktól?" - Pozsonyi György (fejlesztési igazgató, utisugo.hu), Perger Péter (ügyvezető igazgató, netpincer.hu), Rácz István (online üzletágvezető, biztositas.hu)
Moderátor: Kántor Endre (szerkesztő, Milliók reggelire, RadioCafé)
17.30 - 18.10 Az online hirdetési piac jövője. Hogyan változtatnak a hirdetői szokásokon a KKV és a start up cégek? Hogyan lehet bevonni a hirdetői körbe kisvállalatokat? – Kálmán Tamás (etarget), Palocsay Géza (online hirdetési igazgató, Sanoma Budapest), Parrag Krisztina (ügyfélkapcsolati igazgató, Carnation), Somogyi Péter Pál (hirdetési igazgató, [origo] Zrt.), Szabó Ákos (hirdetési igazgató, Index)
Moderátor: Kőszegi András (brandtrend.hu)